Profesjonalne szkolenia technologii Apple

Swift 4 Introduction

Od Playground po protokoły. Dowiedz się jak używać podstawowych elementów składowych języka programowania Swift.

KOD KURSU: APL-DEV-100-PL
CENA: 1845,- PLN BRUTTO
Czas trwania: 2 dni

Cel kursu

Po ukończeniu kursu „Swift 4 Introduction” uczestnicy będą

  • Wiedzieć, jak używać Playground w Xcode do pisania kodu Swift
  • Znać podstawowe wzorce programowania używanych w Swift
  • Znać słowa kluczowe i słownictwo używane w języku Swift

Szkolenie jest skierowane do

  • Programiści
  • Architekci oprogramowania
  • Konsultanci ds. technologii

Wymagania wstępne

  • Podstawowe wiadomości dostępne w artykułach „Wstęp do programowania urządzeń Apple” i „App Store dla developera”
  • Znajomość podstawowych koncepcji programistycznych (w tym zmienne, logika, klasy, obiekty, napisy)

Tematyka szkolenia

 

  • Podstawy Playground
  • Podstawy Swift i składni.
  • Stałe, zmienne i typy danych
    • Dowiesz się, jak zdefiniować stałe i zmienne
    • Poznasz typy danych w języku Swift, oraz jak ich używać
  • Operatorzy
    • Dowiesz się, jak korzystać z logicznych konstrukcji Swift do sprawdzania warunków i korzystania kontroli przepływu kodu.
  • Kontrola przepływu
    • Dowiesz się, jak używać logicznych operatorów w Swift do sprawdzania stanu kodu
    • Dowiesz się, jak tworzyć i zapisywać tekst używając typu String
    • Poznasz różne metody pracy z łańcuchami danych.
  • Funkcje
    • Dowiesz się, jak deklarować funkcje z różnymi parametrami i zwracanymi typami oraz jak ich używać
  • Struktury
    • Dowiesz się, jak tworzyć struktury w Swift
  • Klasy
    • Dowiedz się, co sprawia, że klasy różnią się od struktur i kiedy używać klas zamiast struktur.
    • Dowiesz się również o dziedziczeniu, superklasach i podklasach.
  • Opcjonalność
    • Nauczysz się używać zmiennych opcjonalnych, aby właściwie radzić sobie w sytuacjach, w których dane mogą nie istnieć
  •  Kolekcje
    • Dowiesz się więcej o różnych typach kolekcji dostępnych w Swift i jak wybrać odpowiedni dla Twojego programu.
  • Pętle
    • Dowiesz się, jak tworzyć pętle w Swift, kontrolować warunki zapętlania i określić kiedy zatrzymać się.
  • Rzutowanie typów
    • Dowiesz się, kiedy deklarować zmienne za pomocą szerszego typu i w jaki sposób możesz przetestować dane pod kątem konkretnych typów przed ich użyciem.
  • Guard
    • Nauczysz się używania instrukcji zabezpieczających w celu lepszego zarządzania przepływem sterowania.
  • Dobre praktyki programistyczne
    • Nauczysz się pisać ładnie skonstruowany kod, który jest łatwy do czytania i zarządzania.
  • Enumeracje
    • Dowiedz się, kiedy enumeracje są powszechnie stosowane, jak zdefiniować wyliczenia i jak pracować z wyliczeniami.
  • Protokoły
    • Dowiedz się jak działają protokoły, kiedy ich używać i jak pisać własne. Dowiedz się, jak umożliwić obiektom komunikację między sobą i jak rozszerzyć protokoły w celu zapewnienia współdzielonych funkcji dla różnych typów obiektów.
  • Domknięcia
    • Dowiedz się, jak je zdefiniować, jak wykorzystać jako argumenty funkcyjne i jak wykorzystać je w funkcjach
  • Rozszerzenia
    • Dowiedz się, jak zdefiniować rozszerzenia, a także jak i dlaczego używać rozszerzeń

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany.