Profesjonalne szkolenia technologii Apple

Basic Swift development for SpriteKit

Od Playground do pierwszej gry dla systemu iOS

KOD KURSU: APL-DEV-400-PL
CENA: od 430,75 PLN BRUTTO
Czas trwania: 2 dni

Cel kursu

Po ukończeniu kursu "Introduction to iOS SpriteKit" uczestnicy będą:

  • Znać podstawy języka Swift oraz podstawowe konstrukcje API systemu iOS.
  • Znać podstawy frameworku SpriteKit.

Szkolenie jest skierowane do

  • Programiści
  • Architekci oprogramowania
  • Konsultanci ds. technologii
  • Osoby początkujące

Wymagania wstępne

  • Podstawowe wiadomości dostępne w artykułach "Wstęp do programowania urządzeń Apple" i "App Store dla developera"
  • Mile widziana znajomość podstawowych koncepcji programistycznych (w tym zmienne, logika, klasy, obiekty, napisy)

Tematyka szkolenia

  • Narzędzia programistyczne Xcode
    • Symulatory sprzętu Apple
    • Konfiguracja i instalacja środowiska programistycznego
    • Tworzenie projektu
    • Podstawy debugowania i testowania projektu
    • Korzystanie z urządzeń
    • Portal developerski Apple
  • Podstawy programowania w języku Swift
    • Typy stałe i zmienne
    • Funkcje, zakresy, bloki kodu
    • Przekazywanie wartości
    • Klasy i obiekty
    • Wytyczne programowania Apple
  • Interfejsy użytkownika
    • Rodzaje kontrolek UIKIt
    • Grafika w UIKit
    • Podstawy pozycjonowania kontrolek UKit z wykorzystaniem AutoLayout
    • Funkcje obsługi dotyku (UIGestureRecognizers, akcje)
  • Obsługa danych
    • Podstawowe wzorce projektowe w ekosystemie Apple
    • Korzystanie z systemu plików iOS
    • JSON i jego parsowanie (Codable i Decodable)
  • Grafika w SpriteKit
    • Pozycjonowanie elementów SpriteKit
    • Akcje i animacje w SpriteKit
    • Funkcje obsługi dotyku
    • Tworzenie sceny w edytorze graficznym
  • Fizyka i interakcje
    • Ciała i maski
    • Zachowanie elementów
    • Interakcje między elementami
  • Logika gry
    • Podstawowe wzorce projektowe związane z przechowywaniem gry i stanów gry
    • Elementy GameplayKit
  • Multimedia w grze
    • Efekty świetlne w SpriteKit
    • Efekty cząsteczkowe w SpriteKit
    • Dźwięk i multimedia w grze

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany.